F' Dag 02 - Min familj & området jag bor i

Min familj
Okej.., Vi börjar med min pappa. Han heter Casper och är en gammal gubbe på 52 år ♥ Fast han vägrar erkänna det och säger alltid att han är 35, haha.. :) Han är ganska aktiv, tränar basket 2 gånger i veckan och är tränare i mitt fotbollslag också. Han lagar världens godaste mat, och var kock en gång i tiden. På typ Västblablablablakällan haha, 2 andra restauranger tidigare också. Han är typ värsta matfantasten. Numera jobbar han som chef på Uppsala Studentkår och är Militärschef. Det är mest pappa jag går till när jag behöver kläder, och hjälp med pluggandet osv. Han har rolig humor också, och vi har samma intressen så det är kul att umgås med honom. ♥
Sen fortsätter vi med min mamma. Hon är 46-47 år tror jag.. Hon är väldigt lite för att sporta, men tränar mycket på gym och sånt. Hon är lätt att prata med och förstår mig alltid, det är otroligt skönt! Jag vet inte riktigt vad hon jobbar med faktiskt, men hon jobbar i Stockholm på UD eller nåt sånt tror jag, vilket är lite jobbigt för hon är hemma väldigt lite och reser mycket. (ca 1 gång/månad utomlands..) Hon är väldigt mycket för välgörenhet, om hon reser till något fattigt land så tar hon alltid med våra gamla kläder och sånt. ♥ Finns nog inte så mycket mer att säga..
Sen kommer min äldsta storebror, Henrik. Han har nyligen fyllt 19år (3 dagar innan jul) Så senare i år blir han alltså 20. Han hoppade av ettan i gymnasiet, så han håller på att gå ut trean nu istället, och tar studenten 1 år senare än alla andra. Han är väldigt sportig av sig, och tränar fotboll 5 gånger i veckan + matcher. Jag ser honom inte så ofta längre, eftersom han har flyttat hemifrån men han dyker väl upp här hemma lite hur som helst. Vi har ett väldigt starkt band han och jag, och jag pratar nog om mina problem och känslor mest med honom i familjen. ♥ Han har haft dreadlocks och piercing, men det har han tagit bort nu, haha mycket bättre utan. :) Han är väldigt rolig också! Men kan bli lite smådryg hahaha. Det var väl det,
Då går vi vidare till min yngre storebror, Jonas. Han är just nu 16½, fyller 17 i juni. (det är 3år mellan alla barnen) Han sportar också mycket, han spelade fotboll förut, men la av för kanske 1år sen för han ville satsa på badminton istället. Han är inte precis den jag pratar så mycket med om känslor osv, men han finns där om jag är ledsen eller så. Jag bråkar nästan ingenting alls med honom, vi har mest kul tillsammans. Förut gick vi på samma skola, men nu har han ju börjat gymnasiet. Han är inte hemma så ofta längre, antingen är han på fest, ''slaggar hon sina polare'' som han så fint säger det, eller är med sin flickvän.
Sist och minst är det min lilla überfina kanin, Alvin. Haha ja, honom finns det väl inte supermycket att säga någonting om.. Det är faktiskt bara min kanin, eftersom jag betalade för honom. Vi köpte honom av alice när jag var 9-10 år, mamma betalade buren & de och jag Alvin. Så han bor på mitt rum, vilket är väldigt väldigt mysigt, men kan vara väldigt jobbigt också. Dels för att kaniners burar luktar ganska mycket.. Och om jag har kläder och sånt på golvet så kan det ju komma sig att han gör ''sina behov'' där vilket är lite snuskigt.. Men jag börjar lära mig att hålla rent nu, haha. ;) Han är någon slags korsning mellan dvärgkanin och någonting annat, så han är rätt liten. Han är brun men har lite svarta ''fläckar''. Han är väldigt mysig också, jag har haft honom i ungefär 5 år och han har bara bitit mig 4 gånger. :') Han älskar att slicka på folk, haha låter ganska mysko men det är väldigt gulligt. Han är världens finaste också. ♥ Mamma är ju tyvärr allergisk mot pälsdjur så han måste hålla sig i mitt rum.
Alla i min familj är sjukt underbara och jag älskar dom över allt annat. ♥
Området vi bor i
Vi bor i ett väldigt lugnt område, stan ligger en backe ner och det tar 10 minuter för mig att gå till skolan på vintern, det är väldigt skönt. Jag har också rätt nära till mina kompisar och så. Dom flesta bor ju runt stan, och in i Luthagen. Jag bor precis utanför Luthagen. Alla andra som bor i t.ex. Flogsta tar man ju bussen till. Bara inom mitt kvarter så finns det 3 caféer varav ett precis mittemot, det är skönt på sommaren. Sen finns det en grill och 2 restauranger också, så det är minst sagt nära till allting. Jag skulle verkligen inte vilja flytta, för jag älskar faktiskt att bo här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0