F' Dag 01 - Om mig

Då börjar vi då..

Jag heter Fanny Cecilia Gabriella Ingridsdotter Wahlund Wetterqvist ganska långt namn. Jag föddes 18.10 den 4 juni 1997, jag kom ut på 10 minuter (lagom ointressant fakta, hehe) Jag var väldigt liten i jämförelse till mina bröder, som båda hade trippelhaka som små, haha. Så jag är alltså 13 år men fyller snart 14.
Jag bor så centralt i Uppsala att min lägenhet är med på ''Centrala Uppsala'' kartan. Jag bor med mina föräldrar som varken är skilda eller gifta, dom är förlovade och har varit det i snart 23 år. Min ena brorsa bor också hemma, han heter Jonas och fyller snart 17, min andra brorsa flyttade ut i början av förra året, och fyller 20 år i december. Jag har också en kanin, som ni säkert har sett rätt mycket av tidigare i bloggen. Jag har haft honom sen jag var ungefär 9-10 år, han heter Alvin och föddes 5 februari tror jag. Honom skulle jag aldrig klara mig utan, verkligen! Jag älskar honom så otroligt mycket och skulle offra nästan allt för honom, det är han jag sitter och kramar om när jag är ledsen och bara av det så mår jag mycket bättre.
Jag föddes här i Uppsala, men när jag var 5 månader flyttade familjen tillbaka till Afrika. (resten av min familj hade bott där sen tidigare) Men det slutade med att vi flyttade hem till Sverige igen när jag bott där i kanske 2 år, eftersom min pappa blev biten av en malariamygga. Han, Henrik och Jonas åkte hem till Sverige akut och jag och min mamma kom efter, ca 1 månad senare.
Vi flyttade runt väldigt mycket i Afrika, vi hann bo i Zambia, Tanzania och Zimbabwe, men jag själv hann bara bo i zambia och Tanzania. Då var barndomsdelen klar
Nu bor jag ju såklart i Uppsala fortfarande, och här har jag aldrig flyttat ifrån någonstans, utan bara denna lägenheten sen ungefär 11år tillbaka.
Efter sommarlovet i år, eller början av nästa år kanske jag flyttar till Bryssel, men jag kommer bara bo där i ett halvår och sen tillbaka till Uppsala igen. Jag är ganska sportig av mig och älskar att spela fotboll. Jag spelar i VP f-97, förra året kom vi till seriefinal, men det blev oavgjort och det andra laget hade mer i målskillnad sen tidigare, och därför vann de. Men god tvåa blev vi iallafall. Fotboll har jag hållt på med sen jag var ungefär 4-5 år gammal,  när jag började spelade jag i ett kill lag faktiskt, men sen så skapades vp. Det var en självklarhet för mig att börja där, eftersom mina bröder spelade i den ''klubben'' då. Jag har ca 30 diplom och 20 medaljer från fotboll.
Förut höll jag på med gymnastik också, men jag ville satsa på fotbollen så jag la av. En vanlig ''träningsvecka'' för mig är ca 3 träningar + 2 matcher. (vi är med i 2 serier)
Hmm.. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer haha.. Min klädstil är väl ganska ''vanlig'' men jag gillar att sticka ut. Ibland kan jag komma till skolan i typ en tjocktröja och leggings, andra dagar har jag t.ex. en spetströja med kilklackar. Jag lyssnar på den mesta musiken, men jag hatar klassikskt, hårdrock osv. Jag är ganska kort också, knappt 1.55 haha. Men det kommer väl med åren, annars kan jag skylla på att familjen wahlund är kort. för så är det faktiskt. Jag hatar att gå upp på morgonen och att lägga mig på kvällen, men jag älskar att sova.
Nu vet ni nog det mesta om mig, och jag orkar inte skriva mer heller, så puss & kram

Kommentarer
Postat av: linnea

du glömde skriva att du åker till mig varje sommar :( <333

2011-01-27 @ 15:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0